Saturday, January 16, 2010

...Taubat....

Assalammualaikum Warahmatullah....
Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Dalam slot kali ini saya ingin menekankan taubat kita, sebagai seorang hamba kepada Tuhannya iaitu kepada ALLAH S.W.T... (sesungguhnya saya menulis slot kali ini, dengan tujuan untuk mengingatkan diri saya sendiri beserta dengan diri antum, kerna saya sendiri xperfect & byk melakukan dosa & kesilapan) Dewasa ini, kita sering sibuk dengan hal-hal duniawi sampaikan kita lupa/ leka untuk memohan taubat daripada Pencipta kita Yang Maha Pemgampun lagi Maha Mengasihani..walhal ALLAH S.W.T tidak pernah melupakan kita walaupun sesaat..

ALLAH S.W.T tidak pernah terlupa untuk memberi kita nyawa setiap hari..buktinya, setiap hembusan nafas kita, setiap degupan jantung kita setiap saat , setiap minit, setiap hari...semuanya berlaku dengan izin ALLAH S.W.T...Masya’ALLAH...

ALLAHUAKBAR....3X

Sebagai seorang muslim, kita seharusnya bersyukur kepada ALLAH S.W.T kerana tanpa-NYA , kita xmungkin dapat menjalani hidup seharian kita...Oleh itu, kita harus sentiasa bertaubat kepada ALLAH S.W.T..kerna kita hanyalah seorang insan biasa yang sentiasa m’buat kesilapan dan dosa dalam kehidupan seharian kita, smada kita sedar @ x....Malah Rasulullah S.A.W(kekasih ALLAH S.W.T, nabi kita) juga sering memohon taubat daripada ALLAH S.W.T walaupun Baginda bersifat maksum...inikan pula kita , yang sering melanggar perintah ALLAH S.W.T

Yakinlah wahai rakan-rakanku, bahwa ALLAH itu Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani...Seperti yg ana sertakan dalm slot yg lalu, bahwa ALLAH S.W.T lebih menyukai solat dua rakaat yg kita,hamba-NYA lakukan daripada para malaikat...Jadi Insya’ALLAH, taubat kita pun akan diterima oleh ALLAH S.W.T...


Di bawah ini saya sertakan skali lirik nasyid ‘Taubat Seorang Hamba’ yg saya rasa liriknya sangat menyentuh kalbu.(T_T)..



Munsyid : Irsyadee Feat Hafiz Hamidun
Tajuk : Taubat seorang hamba


Hati hiba mengenangkan dosa2 yg ku lakukan,
Oh Tuhan Maha Kuasa,
Terima taubat hamba berdosa...

Ku akui kelemahan diri,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x.....
Taubatku ini.....


Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan,
Kerana hilang dari jalan menuju redhaMu ya Tuhan.

Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x...
Taubatku ini...

Di hamparan ini ku meminta moga taubatku diterima...

Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x....
Taubatku ini...

Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x..
Taubatku ini...


P.S: Jika saya ada t’silap info @ t’salah kata , saya ingin minta maaf...
Antum sangat dialu-alukan untuk memberi tunjuk ajar pada saya... Syukran...

No comments: